· Zaloguj się · ISSN 2083-8824
Konto
E-wokandy
Sygnatura:

Miasto:

Regulacje prawne

Aktualności

A A A

Nowoczesna kancelaria prawna – dokumenty i sprawy pod kontrolą

 27 listopada odbyła się konferencja „Nowoczesna kancelaria prawna – dokumenty i sprawy pod kontrolą” zorganizowana przez MultiTrain Sp. z o.o.

            Kancelarie prawne wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów i rynku muszą dostosowywać swój trochę skostniały, a może zlekceważony system zarządzania zasobami ludzkimi, dokumentami, finansami etc., dlatego tej tematyce poświęca się coraz więcej uwagi.

            Wielu prawników z dużym sceptycyzmem podchodzi do kwestii rozwiązań informatycznych oferujących systemy wspomagające zarządzanie kancelariami.

            Środowisko prawne w przeciwieństwie do innych przedstawicieli biznesu bardzo dużą wagę przywiązuje do ochrony danych osobowych i ochrony wszelkich informacji przekazanych przez klientów.

             Niejednokrotnie choć obawy prawników zrozumiałe są z punktu widzenia litery prawa, to z punktu informatycznego i oferowanych zabezpieczeń (szyfrowania dokumentów, stosowania bezpiecznych protokołów HTTPS, bezpiecznych serwerowi, antywirusów i antyspamów, haseł i wykonywanych kopii zapasowych)  są bezzasadne o czym mogliśmy dowiedzieć się na konferencji, tym bardziej że wiele kancelarii prawnych na świecie w krajach wysoko rozwiniętych korzysta z najnowszych rozwiązań informatycznych bowiem są bezpieczniejsze niż standardowe (np. przechowywanie danych na swoim serwerze), a przy tym znacznie usprawniają pracę pracowników kancelarii.

            Na konferencji prezentowane były różne rozwiązania dot. zarządzania kancelariami (np. bezpieczna aplikacja internetowa (Cloud computing) TemiTime, produkt Maconomy Law Solution zwiększający rentowność kancelarii, produkt Tkomp, oraz skanery dokumentowe firmy Jujitsu), które znacząco mogą usprawnić czasochłonne do tej pory procesy fakturowania, przesyłania dokumentów, wymiany informacji, skanowania etc.

            Wstępem do prezentacji wystawców, o których mowa powyżej było wystąpienie prof. Ryszarda Sowińskiego, w którym udostępnił wyniki raportu na temat oferowanych w Polsce rozwiązań dot. zarządzania kancelariami.

            Kolejnym ciekawym wystąpieniem była prezentacja pana Łukasza Goździaszka, który prezentował portale informacyjne w sądach, z których najczęściej korzystają kancelarie. Tu szczególną uwagę zwrócił na portal Naczelnego Sądu Administracyjnego oraz Wojewódzkich Sądów Administracyjnych, które szczególnie ceni z uwagi na jakość, świetną wyszukiwarkę, łatwość w obsłudze i dużą intuicyjność. Zdecydowanie na tych portalach powinny wzorować się portale Sądu Najwyższego lub sądów apelacyjnych i okręgowych, które w porównaniu do ww. odznaczają się dużym pragmatyzmem i małą czytelnością.

            Zainteresowani uzyskaniem środków na dofinansowanie systemów informatycznych z funduszy UE także nie byli zawiedzeni. W wystąpieniu pana Jana Kordasiewicza mogliśmy dowiedzieć się wszystkich niezbędnych informacji dotyczących programu operacyjnego w ramach działania 8.2.

            Na zakończenie pan Piotr Staniec wprowadził nas w tematykę portali społecznościowych jako platformy komunikacji kancelarii z klientem, prezentując rolę serwisów w komunikowaniu, kształtowaniu wizerunku i marketingu kancelarii. Zwracał dużą uwagę na granice wykorzystywania portali społecznościowych de lege lata co było niezwykle istotne dla wielu uczestników konferencji.

Miejmy nadzieję, że tego typu konferencje będą się przyczyniały do rozwiania wątpliwości związanych z wykorzystywaniem produktów informatycznych do obsługi kancelarii prawnych.




Tagi: kancelaria prawna, komunikacja społeczna, marketing., NSA, WSA
Autor: Malwina Surzyn-Galas
Data: 30 listopada 2012