· Zaloguj się · ISSN 2083-8824
Konto
E-wokandy
Sygnatura:

Miasto:

Regulacje prawne

Aktualności

A A A

Nie można ograniczać prawa do reklamacji.

 

            Sąd Apelacyjny utrzymał w mocy decyzję UOKiKu z października 2010 roku, który nałożył na spółkę Leroy Merlin karę w wysokości ponad 2,5 miliona złotych. W ocenie sądu spółka naruszyła prawa konsumentów poprzez ograniczenie prawa do reklamacji.

            Leroy Merlin zobowiązywał swoich klientów do podpisywania oświadczeń, zgodnie z którymi klienci zrzekali się prawa do zgłaszania roszczeń wynikających ze sposobu rozpatrywania reklamacji towarów. W ocenie Sądu spółka naruszała regulacje prawa cywilnego przez wprowadzenie systemu talonów. Talony były wydawane w przypadku uznania reklamacji. Klient mógł wymienić papiery na gotówkę lub nabyć za nie produkty oferowane przez spółkę. W ocenie prezes UOKiK ten system naruszał prawo ponieważ klient mógł wykorzystać swoje uprawnienia, wynikające z talonów, w miesięcznym terminie. Po upływie tego terminu tracił on prawo zarówno do wypłaty ceny reklamowanego produktu, jak i do nabycia towarów z asortymentu spółki.

            Wyrok SA w Warszawie w całości utrzymał w mocy wcześniejsze orzeczenie SOKiKu z maja 2012 roku. W ocenie Sądu praktyki stosowane przez spółkę były bezprawne oraz naruszały dobry obyczaj. Sąd uznał, że nałożona kara jest adekwatna do stopnia naruszenia obowiązujących przepisów.

            Wyrok jest prawomocny.




Tagi: reklamacja, Sąd Apelacyjny, wyrok
Autor: K.CH.
Data: 12 luty 2013