· Zaloguj się · ISSN 2083-8824
Konto
E-wokandy
Sygnatura:

Miasto:

Regulacje prawne

Aktualności

A A A

Rząd będzie standaryzował procedury urzędowe.

     Projektowana nowelizacja ustawy o standaryzacji niektórych wzorów pism w procedurach administracyjnych umożliwi elektronizację ok. 80 procedur administracyjnych określonych w 25 ustawach. Stanowi on pierwszy etap prac w tym zakresie. Jak informuje Centrum Informacyjne Rządu, standaryzacja przebiegać będzie dwutorowo poprzez: wprowadzenie w drodze rozporządzenia wzoru pisma, który będzie miał moc powszechnie obowiązującą (prawnie wiążące wzory pism) albo wprowadzenie w przepisach zobowiązania organu do opracowania elektronicznego wzoru pisma, który będzie wykorzystywany w procedurze (elektroniczne wzory pism). Prawnie wiążące wzory pism zostaną wprowadzone jedynie w przypadku skomplikowanych procedur lub gdy konieczne jest podanie dużej liczby danych we wniosku. Będą one również stosowane w sytuacji, gdy decyzja jest wydawana w procedurze stosowanej przez różne organy (rządowej administracji terenowej lub administracji samorządowej) oraz gdy wymagana jest duża liczba załączników do wniosku. Z kolei jednolite w skali kraju elektroniczne wzory pism będą obowiązywały w przypadku formularzy o mniejszym stopniu złożoności, wymagających podania niewielu danych, zazwyczaj składanych bez załączników.




Tagi: CIR, elektronizacja, procedury, ustawy
Autor: A.K.
Data: 03 kwietnia 2013