· Zaloguj się · ISSN 2083-8824
Konto
E-wokandy
Sygnatura:

Miasto:

Regulacje prawne

Aktualności

A A A

Prawa turysty a odpowiedzialność organizatora



    Organizator turystyki ma obowiązek udzielenia w czasie trwania imprezy turystycznej pomocy klientowi. Ustawa o usługach turystycznych stwierdza, że w przypadkach, w których klienci biur podróży wyjechali i nie mogą powrócić do kraju w terminie przewidzianym umową, organizator wyjazdu powinien zapewnić im opiekę swojego przedstawiciela oraz zagwarantować nocleg wraz z wyżywieniem do czasu powrotu do Polski.
    Standard zakwaterowania nie musi być równorzędny z dotychczas otrzymywaną usługą. W praktyce często będzie niższy. Wynika to z faktu, że taki nadprogramowy pobyt często jest opłacany przez organizatora na jego własny koszt.
    Zgodnie z prawem, organizator wyjazdu powinien niezwłocznie poinformować swoich klientów o:
    * konieczności zmiany istotnych warunków umowy (np. o innej dacie wyjazdu albo o jego odwołaniu)
    * związanym z tym prawem klientów do uczestniczenia w imprezie zastępczej o tym samym lub wyższym standardzie (chyba, że konsument zgodzi się na imprezę o niższym standardzie za zwrotem różnicy w cenie)
    * możliwości żądania natychmiastowego zwrotu wszystkich wniesionych wpłat.
    Jeżeli turysta postanowił wyjechać do kraju, w którym panują sytuacje nadzwyczajne mimo ostrzeżeń organizatora, ponosi odpowiedzialność za własną decyzję. W przypadku wystąpienia sił wyższych - vis maior (działania osób trzecich i sił atmosferycznych), konsument nie ma prawa dochodzenia odszkodowania z powodu skrócenia wyjazdu lub zmiany standardu wykonej usługi.



Strona: [1] 2 czytaj dalej »


Tagi: odstąpienie od umowy, sytuacje nadzwyczajne, usługi turystyczne, vis major
Autor: K.CH.
Data: 05 luty 2011