· Zaloguj się · ISSN 2083-8824
Konto
E-wokandy
Sygnatura:

Miasto:

Regulacje prawne

Aktualności

A A A

Jednak Tiger nie jest Black



                     Sprawa napoju Tiger co chwilę zmienia obrót


    W dniu 10 stycznia 2011 r. Sąd Okręgowy w Gdańsku, Wydział IX Gospodarczy w sprawie IX GCo 5/11 wydał decyzję o zabezpieczeniu roszczeń FoodCare Spółki z o.o. i o zaniechanie działań stanowiących naruszenie przysługujących Spółce praw. Tym samym Tiger Michalczewskiego oraz MASPEX-u miał zostać wycofany z obrotu.
    Z kolei 4 marca wydawało się, że znak towarowy zostanie przy FoodCare. Spółka wówczas wydała poniższe oświadczenie:
"Uprzejmie informujemy, że wniosek przeciwko FoodCare Sp. z o.o., złożony przez Dariusza Michalczewskiego, o udzielenie zabezpieczenia roszczeń poprzez zakazanie oferowania i wprowadzania do obrotu napojów energetyzujących, został w całości oddalony. Udzielenie zabezpieczenia dotyczyło napojów energetyzujących w opakowaniach wykorzystujących oznaczenie w postaci koła lub jego części z napisem Power is back!"
    Tymczasem 9 marca 2011 r. Sąd Apelacyjny przychylił się do wniosku Dariusza Michalczewskiego i ostatecznie oddalił zażalenie FoodCare. Oznacza to, że na czas trwania procesu FoodCare ma zakaz wprowadzania do obrotu i reklamy wszystkich produktów zawierających oznaczenia Black Tiger, Tiger Vit lub jakiekolwiek inne oznaczenie z elementem Tiger, niezależnie od sposobu jego przedstawiania.
   Dodatkowo, jak donosi "Rzeczpospolita", Sąd postanowił o zajęciu wszystkich produktów w postaci napojów energetycznych, w szczególności w puszkach i butelkach, zawierających oznaczenie Tiger, a także materiałów reklamowych znajdujących się w posiadaniu FoodCare. Zakaz ten oznacza, że wszystkie napoje energetyczne FoodCare zawierające oznaczenie Tiger mogą być zabezpieczone w fabryce lub magazynach producenta. Czy naprawdę ten spór potrzebny był choć jednej stronie? Chytry dwa razy traci - tak mówi inne przysłowie.




Tagi: napoje energetyzujące, obrót, reklama, zabezpieczenie roszczeń, znaki firmowe
Autor: K.CH.
Data: 14 marca 2011