· Zaloguj się · ISSN 2083-8824
Konto
E-wokandy
Sygnatura:

Miasto:

Regulacje prawne

Aktualności

A A A

UOKiK: sklep internetowy nie może utrudniać reklamacji.


   Postępowanie przeciwko spółce Złote Wyprzedaże zostało wszczęte przez Urząd Ochrony Konkurencji i konsumenta w marcu 2013 roku po zawiadomieniu miejskiego rzecznika konsumentów w Warszawie. Firma prowadzi sklep internetowy www.zlotewyprzedaze.pl. Wątpliwości Urzędu wzbudziły postanowienia w regulaminie zakupów, które ograniczały prawa klientów. Spółka zastrzegała m.in., że zwrot towaru w ustawowym terminie 10 dni jest możliwy tylko w oryginalnym opakowaniu. Zgodnie z prawem, konsument, który kupuje przez Internet może bezkosztowo zrezygnować z zakupów w ciągu 10 dni – wystarczy, że odeśle towar na własny koszt. Przepisy nie wymagają zwrotu produktu w oryginalnym opakowaniu. Ponadto, zgodnie z warunkiem stosowanym przez Złote Wyprzedaże, klient, który składał reklamację musiał się zgodzić wyłącznie na naprawę produktu. Zgodnie z prawem – klient może samodzielnie zdecydować, czy chce, aby rzecz wymieniono na nową, lub naprawiono. Złote Wyprzedaże zobowiązały się do wykreślenia sprzecznych z prawem postanowień w ciągu dwóch miesięcy od uprawomocnienia się decyzji.




Tagi: reklamacja, sklep internetowy, UOKiK
Autor: A.K.
Data: 14 października 2013